Sandras snabbkakor

Jag har idag kommit på ett nytt namn till ett par kakor som är gudomligt goda och som jag bakat förut nån gång men en annan variant. Det är endast 3 ingredienser i degen och sylt som man har på efter. Kakan kallas egentligen för sylgrotta eller syltkaka. Det är alltså en liten småkaka!
 
Jag kom på att den ska heta snabbkaka istället för det går så otroligt snabbt att göra dom och supergod blir den med. Nu tänkte jag att ni ska få receptet på snabbakakan så ni också kan göra den :)
 
Sandras Snabbkakor 
 
3 dl vetemjöl
250 g smör
90 g ( nästan 1 dl ) floursocker
 
Gör såhär:
 
Blanda ihop floursockret och smöret till en jämn smet, använd gärna en bakmaskin med degkrokar. Häll i vetemjölet och blanda till en smet som är nästan vit. spritsa i vilken form du vill och häll på en liten klick hallonsylt eller ha utan om du inte vill ha det på. In i ungnen på 200g i ca 10 min. 
 
 
 
 
Kommentarer
Amanda [SPONTAN] säger:

Måste helt klart testa dessa!

Svar: det gör du rätt i :)
Sandra ullvin

2014-06-08 | 15:31:45
Bloggadress: http://spontan.blogg.se
Ida säger:

Så goda de ser ut!

2014-06-09 | 20:56:18
Bloggadress: http://alwaysida.blogg.se/

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback