brownies och löpning

Japp, brownies blev det och direkt jag var klar med dem så frågade pappa om jag ville hänga med ut på en löptur och visst, eftersom jag inte hade något annat för mig så följde jag med. Det är alltid bra att springa så någon tid slösade jag ju inte direkt, hehe.
 
 
Jag testade att göra mina brownies i muffinsformar denna gång och det vart ju toppen, ellerhur? Dock har jag inte smakat om dom var goda än så det ska jag nog göra undertiden som jag kollar på familjen annorlunda om en timme!
 
Recept:
150g smör (1,5 dl)
1/4 dl kakao
3 ägg
3 dl socker
2 1/2 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
 
Gör såhär:
1. Sätt på ugnen på 150 grader
2. smält smöret i en kastrull och häll i kakao, låt svalna!
3. vispa ägg och socker pösigt
4. blanda mjölet med bakpulvret och blanda sedan ner allting i ägg-blandningen, vispa till du får en jämn smet.
 
5. placera ut fomar på en stor plåt och häll smeten ca 1/4 i formen.
6. In i ugnen i ca 35 min, låt svalna och servera med en liten klick grädde.
 
Lycka till mina vänner!!
 
 
Kommentarer

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback