Fototips - Reflexskärm

Något som jag tycker alla som gillar att foto ska ha är en "reflexslärm"! Den är till stooor hjälp med ljus när man fotograferar och den är inte svår att använda heller!! Det man gör är att man reflekterar solen mot det motiv man ska fotografera för att få snyggare ljus och kanske en ljusare bild (om det är det man vill åt). Här nedanför ska ni få 2 exempel.
 
   
   
Exakt samma redigering och tid på dygnet jag tog bilderna, men ena är med och den andra är utan reflexskärm. Då ser ni kanske en skillnad, eller? Jag ser en extrem skillnad och eftersom jag gillar att överexponera mina bilder litegrann så man få den där ljusa harmoniska känslan så är detta världens bästa grej för mig!! Ni borde verkligen prova, en reflexskärm finns i massor av olika storlekar, färger och former så det finns några att välja mellan :)
 
En reflexskärm är också vääldigt bra när man ska fota porträtt, fungerar på både hel och halvkropp!
 
 
 
Ni hittar eran reflexskärm på eran närmsta fotobutik eller fotobutik på nätet så man kan beställa hem en, eller flera om man känner för det.
 
Kommentarer

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback