Söndagsfrisyren - axellånga hår

 
1.stora lockar                                                                 2. snabb uppsättning
 
Här över ser ni 2 st snygga frisyrer man kan göra på sig själv väldigt lätt, och detta tips är till er med axellångt hår. 
Jag har inte gjort dessa själv pågrund av att jag endast har tillgång till folk med långa hår, eller jag kunde ju ha gjort dom på min mamma men det tänkte jag inte på..
 
1. Lockigt:
det enda man gör att är ta fram en locktång, spraya i lite värmeskydd i håret och lockar håret, men man kan gör lite större lockar för att få dom att se snyggare ut. 
för att få lockarna ännu snyggare ut så ta en platttång och locka med. 
 
2. snabb uppsättning
I denna uppsättning så snurrar man håret och bakar in det på ena sidan, i princip som en inbakad fast man har bara 1 pasé. Så det enda du gör är att snurra håret åt ena sidan och plocka upp, och snurra igen, och plocka upp osv. sen gör du så på båda sidorna och fäster sedan med en liten knut bak på huvet med hårnålar.
 
Hoppas ni förstår!
 
Kommentarer
louise säger:

Den uppsättningen har jag testat med ett litet hårband under så det sitter fast lite bättre & det blir super fint :)

2014-01-27 | 09:34:21
Bloggadress: http://nattstad.se/louisemellqvist

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback