Ricinolja i håret, funkar det?

Jag är skeptisk till det, MEN vad man ser på google och alla dess bilder som finns så ser det ju faktsikt ut som att det funkar. Det är ju hilma många som provat detta och sagt att dom verkligen känt skillnad på håret, sedan finns det ju också folk som provat men inte alls sett någon skillnad, vissa har även fått finnar och andra bieffekter när dom provat ricinolja. 
 
Jag skulle kunna tänka mig att prova dettta, men jag är otroligt rädd att förstöra håret på något vis, så jag är inte riktigt säker än om jag vill, men det skulle vara väldigt kul att se hur MIN uppfattning är om ricinolja efter att jag testat det på riktigt, så vi får se i framtiden!
 
Denna bild är tagen från Google
Kommentarer
Anonym säger:

Vågar man prova? Haha :)

Svar: jadu?, det är på egen risk:)
Sandra ullvin

2014-02-10 | 22:19:03
Bloggadress: http://frejamarley.blogg.se
Elin säger:

Jag håller på och tar det 2-3 ggr i veckan, på bryn, fransar och hår. Sen äter jag silicia(?) tabletter. Jag tycker inte att jag fått något negativt av det. Färgade mitt hår för mindre än två veckor sedan och har redan över 1 cm utväxt.. Jag fick höra att det inte alls skulle funka, men eftersom oljan i sig är ganska billig så var det bara att testa. Tror det är olika för alla men jag tycker det är värt det!:)

Svar: tack så mycket för din åsikt, jag funderar vidare :)kram
Sandra ullvin

2014-02-10 | 22:31:58
milina.blogg.se säger:

Jag som gått frisörlinjen kan garantera dig at det funkar :)

Svar: jag går också frisörlinjen:)
Sandra ullvin

2014-02-11 | 00:28:43
Bloggadress: http://milina.blogg.se/
Elin säger:

Fin blogg du har kolla gärna min :) :)

Svar: tack:D
Sandra ullvin

2014-02-11 | 10:24:49
Bloggadress: http://ElinWallman.blogg.se
milina.blogg.se säger:

Då borde du ju veta att det funkar ;)

Svar: nej, frågade min lärare om det och hon hade ingen aning, det är ju inte gjort för håret direkt:)
Sandra ullvin

2014-02-11 | 15:19:20
Bloggadress: http://milina.blogg.se/
Sofia säger:

Åh funderar oxå på att skaffa det. Har dock hört att man får väldigt fett hår av det, vilket kanske inte är så jättekul.. Men det är kanske värt det ändå! Fin blogg du har förresten! :)

Skulle bli jätteglad om du ville kika in på min blogg, kanske kommentera någon så jag vet att du vart inne!

Svar: jag har lösningen till fettigt hår :) Tar man inpackning och tvättar med efter man haft i det så löser det upp fettet och blir då inte fettigt, det finns en regel som kallas "lika löser lika" och den går ut på att man kan liksom lösa upp t.ex feta saker med tjocka produkter. Så det behöver du inte oroa dig för:)Sen lägger bara oljan i hårbotten för på längderna händer det ingenting med håret, det bara är som det är:)
Det ska jag absolut gå in och göra, KRAM!!
Sandra ullvin

2014-02-11 | 23:21:00
Bloggadress: http://svenssonsofias.blogg.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback