Ricinolja dag 1 - 27 februari 2014

Nu har jag äntligen vågat ta mig till "Life butiken" för att köpa mig min första kur av RICINOLJA som jag nu ska sätta igång med redan ikväll. Jag valde att köpa det hos just en Life butik pågrund av att hos apoteket
(som man också kan köpa hos) är det inte riktigt till för håret och om man köper det där så kan det vara större risk att få utslag/sår i hårbotten av det, så jag vågade inte riktigt chansa. 
 
På baksidan av min ricinolja från Life butiken står det:
"Ricinoljan är en fin olja att ha i olika lipgloss samt massageoljeblandningar eftersom den upptas dåligt av huden och därmed ger mer glid åt massageprodukten. Kan även användas som en rengöringsprodukt tillsammans med andra vegetabiliska oljor. Många anväder ricinoljan som håroljekur och på skönhetsfläckar. Fettsyresammansättning: ricinolsyra 75% Förvaras mörkt och svalt. En fet olja som utvinns ur ricinfrön."
 
 
 
IDAG ska jag ha i min första lilla kur i håret och därför kommer jag nu att skriva upp min startlängd och utväxt mm.
 
Startlängd: 48 cm från apex (högst punkten på huvudet) och enda ner i topparna
Från örsnibben och neråt till topparna: 30cm
utväxt: 6cm
tjocklek på en toffs: 8cm
 
 
 
Här över ser ni mina före bilder som jag tog på mitt hår alldeles nyss. Man ser bätte om man har behån att gå efter när man ska se hur mycket det växt sen så därför tog jag bilderna utan tröja.
 
 
♡ NU KÖR VI 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
En flicka som är stark säger:

ååh hoppas det funkar :D

Svar: Det hoppas jag med:D
Sandra ullvin

2014-02-27 | 18:08:48
Bloggadress: http://enflickasomarstark.blo.gg
Agnes Bjurek säger:

Fast du har ju sjukt fint hår nu med! Ska bli intressant att se hur det blir efter en kur med detta! Kan du skriva i ett inlägg hur man använder det, hur ofta, för- och nackdelar osv? :)

Svar: tack så mycket! vill ha lite längre hår så känner att jag vill testa denna metod och se om det fungerar:) Absolut kan jag göra det:D
Sandra ullvin

2014-02-27 | 18:29:21
Bloggadress: http://agnesbjurek.blogg.se/
Jennifer säger:

Du kommer med all förmodan se resultat! Mitt hår har blivit betydligt tjockare och längre :D

Svar: å va roligt, nu får vi hoppas då:)
Sandra ullvin

2014-02-27 | 18:56:15
Bloggadress: http://jennifernilsmark.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback