Hår tips 2

1. Undvik alla sorters värmetänger så mycket som det går!

Om du känner dig tvungen att t.ex platta eller föna håret så måste du använda ett bra värmeskydd innan för att skydda håret att bli slitet. Jag kan rekomendera en som jag använder just nu som finns att köpa hosnästan alla frisörsalonger. Det är serum och värmeskydd i ett, Serumet gör ditt hår friskare och mjukare så jag tycker om det jättemycket. Shär ser det ut:
 
 
2. Tvätta inte håret för ofta!
 
Det räcker att tvätta håret ungefär varannan/ var tredje dag för att undvika att håret ska bli slitet, om du får fettigt hår så kan du köpa ett torrshampoo som finns lite överallt, jag använder det rosa från vänster sida (nummer 3) och tycker det är superbra, alla dessa nedan är från Åhlens och kostar runt 79:-, det finns för olika hårtyper så det är bara att leta reda på den som passar dig!
 
3. Packa in håret med en bra hårinpckning!

Ett smart tips för att få ett fin,långt och vackert hår är att använda en bra hårinpackning ungefär 1 gång i veckan (beroende på hur slitet hår du har), jag använder en hårinpckning från Loreal som heter Absloute repair Cellular, den våradar väldigt slitet och torrt hår och ger ett lent och fint resultat, precis som jag vill ha. Det smartaste när det gäller inpackningar är (samma som med shampoo och balsam) att du måste hitta just den som fungerar bra för ditt hår, vissa inpackningar fungerar på vissa som kanske inte fungerar på andra (om ni förstår).. Men här är några exempel på hårinpckningar: (det finns en för varje hårtyp)
 
 
Kommentarer
Marie Legendre säger:

Har faktiskt det där värmeskyddet/serumet från tips 1 och tycker också det är sjukt bra!

Svar: Ja, visst är det bra:) det tycker jag med!
Sandra ullvin

2013-08-24 | 19:33:04
Bloggadress: http://legendres.blogg.se
Elin säger:

Hej! Sjukt bra blogg! <3
Skulle du kunna göra tips på frisyrer till dem som har medel långt hår (som jag) ? <3 Min mormorär också frisör. Så det kommer bli kul att följa din blogg, och se vad ni har för skillnader. :D
En fråga. Vad använder man saltvatten spray till?
Lycka till med frisörutbildningen<3

Svar: ja, det skulle jag kunna göra:) saltvatten spray används till att få håret "luftigt" så som när du badat i just saltvatten.
tack så mycket, elin:)
Sandra ullvin

2013-08-31 | 08:18:53
Bloggadress: http://nattstad.se/eliinamanda
iris säger:

hej ! jag har en lanza healing strength värmeskydd hemma, men vet inte hur man ska använda den, ska man applicera den lite grann på håret och duscha efter eller ska man applicera lite grann och kan platta efteråt eller måste man lägga lite grann sen duscha och föna den sen kan man platta.
Skulle vara tacksam om du svara :)

Svar: Hej!Eftersom det är en olja så gör den ju håret mjukt samtidigt som den ger värmeskydd till ditt hår, så om du vill kan du även använda den när du känner att du har torrt hår. Men när du har i oljan i håret tar du INTE alls mycket, utan bara jätte lite för annars blir det flottigt. Du kan ha i oljan direkt efter du duschat eller i torrt hår precis innan du ska platta eller locka!, oljan är superbra :)
Sandra ullvin

2014-04-07 | 16:06:27
Rebecca säger:

Rekommenderar varmt TRX2 håravfallsbehandling som verkligen hjälpt mig att återfå mitt tjocka hår!

2015-05-14 | 08:29:55
Bloggadress: http://www.trx2.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback