En god gärning

För ungefär 30 minuter sedan så hände något otroligt läskigt som jag tycker är lite obehagligt. Vi har ett litet fågelbo i en springa i vårat tak på baksidan har vi märkt på sista tiden. fågelungarna piper och mamman kommer med mat till dem. Men nu hade mamma gått ut och sett att det gick runt en liten fågel ( antagligen mamman) på gräset precis under boet och kollat och kollat mot väggen intill. Då såg mamma att det satt en liten, liten fågel in mot väggen och var så rädd att den skakade.. Lilla stackaren!! Mamma hämtade mig och pappa och vi var ju fast bestämda att hjälpa den lille tillbaka till sitt bo igen. Pappa hämtade en stege och tog lillen i sin hand och klättrade upp och stoppade tillbaka den i sitt bo igen. 
 
Gud va nervös jag blev, jag gillar inte alls såna där situationer.. jag är ju en sådan djurvän så jag tycker att det är obehagligt när djur skadar sig.. Inte för att denna lilla bebis skadat sig (va vi tror) men det är riktigt obehagligt endå. Kamerafreak som jag är så sprang jag efter kameran innan pappa stoppade tillbaka den i boet och fotade lite på den lille. Mamma och jag satt sedan en bra stund gömda och väntade på att mamman skulle komma och ge mat till den. För man vet ju aldrig om dom är såna djur som inte vill ha sina bebisar efter att en människa har rört dom.. men mamman kom tillbaka 1 gång så jag tror inte det är någon fara :) 
Men vi ska hålla lite koll nu så den inte ramlar ur igen, lilla söta bebisen :)
 
 
 
 
                                           Visst är han såååå himla sockersöt? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
enklaknepse.blogg.se säger:

Tur att fågelmamma kom tillbaka :) Riktigt snygga bilder du har tagit på den lilla ungen :) Jag gillar att du skriver om hår, själv har jag ett riktigt monster till hår som alltid är slitet. Snygga frisyrer du gör :) Hoppas studierna går bra.

Svar: MEN tack så jätte mycket :) va glad jag blir!!Va kul att du gillar min blogg :)
tack och kram :)
Sandra ullvin

2014-05-25 | 13:25:50
Bloggadress: http://enklaknepse.blogg.se/
Saga säger:

Jätte fina bilder och tur att du räddade fågelungen!

Tack för en awesome blogg btw :)

Svar: Tack så mycket :D
Sandra ullvin

2014-05-28 | 14:51:32
Bloggadress: http://rampljs.bloggplatsen.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback