AMERICAN PANCAKES

                                             
   
          
 
Detta var då min frukost/lunch imorse och ni anar inte hur gott det var!!
Första gången jag provade göra American Pancakes och dom vart MEEER än godkända må jag säga, såå himlans goda 
 
Hanna kom till mig vid ungefär 10.00 och då började vi göra i ordning smeten, sen gräddade pankakorna och la på en massa olika goda bär och frukter, jag hade faktiskt lite nutella också fast det la jag på sidan efter jag hade fotat. 
En klar favvis här iallafall!
 
Receptet kommer här:
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2 1/2 dl mjölk 
2 msk smält smör
1 ägg
smör till stekning
florsocker att pudra över
 
Gör såhär:
Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa först ner mjölken, sedan smöret och sist ägget. Vispa till en slät smet.
Häll en klick smör i en stekpanna och klicka ut ca 2 msk smet per pannkaka.
Grädda ca 1 1/2 minut, tills det börjar bli lite bubblor på ytan. Vänd och grädda ytterligare ca 1 1/2 minut. Pudra de nygräddade pannkakorna med florsocker.
 
♡ F Ä R D I G T ♡ 
Kommentarer

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback