Byta märke på kameran? HJÄLP!!!!

Som jag för ett tag sedan berättade så ska jag ju byta kamera till en högre level, och jag sa ju att jag tänkte byta till Nikon D5200, men nu har jag har totalt fastnat i kameraträsket igen.. Nu har jag hoppat på ett helt annat spår och känner att jag vill byta märket också till Canon istället för Nikon.. Jag kan faktikst inte svara på varför men jag kände lite att jag vill prova ha en canon istället för att dom är finare (enligt mig) och dom flesta fotografer har ofta canon. Och en sak till jag älskaaar ljudet av när bilden tas i canon, hahah.. Det är ju inte alls samma klick som nikon.. 
 
Men okej, jag byter ju för att jag känner mig klar med denna nybörjarkamera och för mig känns det som att jag inte har något mer att lära på denna.. Så en ny får det bli men VILKEN???? jag är totalt fast i vilken jag vill ha!! 
Jag skulle vilja ha Canon 7D men den är nästan lite dyr kan jag känna.. Men ska jag satsa på den endå eller finns det något annat lite billigare som är i samma typ ungefär?.. Det är så svårt!!
 
Kan någon hjälpa mig???
 
Mina krav är inte alls så många, det enda är väl typ att jag vill kunna utvecklas på den men endå får den inte vara FÖR svår..  För jag gå ju över från en liten nybörjarkamera och dessutom byter märke helt... :)
 
 
 
Kommentarer
Angus säger:

Roligt med ny kamera! Jag har en mycket billig kamera 550d. Med det underbara objektivet 50 mm 1,4 så kommer man rätt
Långt :) jag vill gärna köpa en fullformat nästa gång och då kanske en 6d är något att kika på

Svar: tack för svaret snälla du :)
Sandra ullvin

2014-07-30 | 21:23:02
Bloggadress: http://Www.angusfoto.blogg.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback