julgodis - recept

 
 
 
Igår bakade jag lite julgodis, denna gång blev det "snöbollar" doppade i choklad och ischoklad av världens lättaste recept!! 
 
Här kommer dom 2 recepten:
 
Ischoklad
 
*100g kokosfett
*200g choklad
 
smält kokosfett och choklad separat, häll sedan ner chokladen i kokosfettet och blanda väl. sedan placerar du ut ischokladformer på en bricka och häll till en full form med ischoklad. Kyl i ca 15-30min och servera sedan eller frys in :)
 
 
Snöbollar med choklad (fake cakepops)

Detta har jag om jag ska vara ärlig hittat på lite själv, eller ja decorationen iallafall;) lite udda men GOTT som tusan.
 
2,5dl kokos (du kan ta mer om du vill)
200g vit choklad
100-200g vanlig bakchoklad
1msk pressad citron (om du inte vill ha dom så söta)
 
Smält den vita chokladen och blanda ihop med kokosen och eventuellt den pressade citronen. ställ in i kylen tills den blivit formbar (att man kan rulla bollar av den som inte rinner eller kladdar) sedan kan du rulla bollarna och sätta på valfri pinne. In i frysen tills dom stelnat rejält så dom inte smälter när man häller på chokladen!! Medans dom är i frysen kan du smälta vanliga chokladen. Ta sedan ut snöbollarna och doppa i den smälta chokladen, häll på valfri decor om så önskas :)
 
 
 God jul på er mina underbaringar
 
 
 
 
 
Kommentarer
Angus säger:

mmmm mumma!!
nej nej, hon heter Elsie :)
men det är det ingen som vet

Svar: nemen åå va gulligt :Dva kul att jag är den första då :)
kram
Sandra ullvin

2014-12-18 | 17:18:55
Bloggadress: http://angusfoto.blogg.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback