hårtips till er med torr och kliande hårbotten!

Nu tänkte jag ge er med torr och kliande hårbotten ett tips, som jag har god erfarenhet av eftersom jag är en torris själv.
Jag har provat en massa saker mot torr och sårig/kliande hårbotten. En sak som fastnade för efter bara första duschen är denna:
 
 
Den finns att köpa för en hundring eller 2 på apoteket och funkar som så att det ska lindra både kliande/irriterande och torr hårbotten som en "behandling". Man masserar in "krämen" i hårbotten när man har tvättat håret med shampo och balsam. Sen låter man det verka i ca 1-2 minuter, och jag kan säga att det känns när det verkar. Det  blir kallt i hela hårbotten:) 
Sen när man sköjer ut det och torkat håret är det fortfarande en liten "kall" känsla i huvudet, men det är för att den ska "bedöva" smärtan.
 
Jag hade den senast ikväll i håret och jag bara älskar den.
 
Kram Sandra
Kommentarer

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback