knep för en snyggare fläta

        
                            FÖRE..                                                                          EFTER..
 
Hej vänner!
Idag hade vi flätteknik i skolan och eftersom att jag kunde inbakad och utbakad sedan innan så fick jag göra lite vad jag ville, så jag bestämde mig för att göra en liten "orm" fläta.
Jag tycker själv att fätan blir snyggare om den är lite större och tjockare så nu får ni mitt tips på hur man får den att se större och snyggare ut (enligt mig).
 
Såhär gör du:
konstruera din fläta så som du villl att den ska vara först. Avsluta flätan med en snodd eller hårnålar. Sedan är det bara att dra lite försiktigt i de flätade håret, alltså själva flätan. Dra "öglorna" utåt och rucka lite tills den fått den formen du vill ha. Börja uppifrån och gå neråt, ta en "ögla" i taget och gå sedan över till andra sidan av flätan  ocg gör samma sak. Alltså gå sicksack!
 
Hoppas ni lyckas.
Kommentarer
Veronica Eriksson säger:

Otroligt bra tips! Tack! :) Fin blogg du har. Kram

Svar: tack så mycket:) va glad jag blir att det var till nytta!Kram
Sandra ullvin

2013-11-12 | 19:52:04
Bloggadress: http://vveronicas.com
Linnéa- Mamma till Ebba & bebis i magen♥ säger:

Oj så fränt! :)

2013-11-14 | 09:34:32
Bloggadress: http://linneagranstrom.vimedbarn.se

komentera något ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback